header 2
P4274224.jpg

Activiteitencommissie

De AC van SC Movado bestaat op dit moment uit een 6-tal dames, die met liefde en enthousiasme diverse activiteiten voor jong en oud organiseren. Zo wordt er geen Kerst en Pasen overgeslagen zonder dat er een activiteit georganiseerd wordt voor de jeugd. De Avondvierdaagse en de Seizoensafsluiting zijn ook jaarlijks terugkerende activiteiten.

Voor de volwassenen zijn er het hele seizoen verschillende activiteiten, van een lekkere hapjesavond tot een bruisende feestavond!

Alle activiteiten worden met veel plezier georganiseerd door deze 6 dames. Heeft u een idee voor een leuke activiteit, neem dan contact met ons op via

Bingocommissie

bingoElke donderdagavond wordt er door een grote groep mensen bingo gespeeld. Met de verschillende bingokaarten worden er rondes gespeeld om de leukste prijzen te winnen.

Met een modern systeem is er op de verschillende TV's te zien welke nummers er getrokken zijn.

Heb je zin om een avondje bingo te spelen dan ben je van harte welkom in onze kantine.

De kantine is vanaf 18:00 uur open en om 19:30 worden de eerste nummers getrokken. Wees wel op tijd, want je wilt toch niet de eerste nummers missen en daardoor niet weten of je al iets gewonnen hebt?

De contactpersoon van de Bingo is Leny. Je kunt bij haar terecht voor al je vragen.

Leny Blom 06-41800814

Natuurlijk mag je de bingo altijd een avondje uitproberen!

Bridgecommissie

bridge

Bridgen bij Movado

Elke maandag van 19.30 tot 22.30 uur in de kantine van Movado, in de periode van augustus tot en met juni.
Incl. bridge-cursussen.

Heeft U ook interesse?

Inlichtingen bij:
Paula en Hen v/d Berge (078-6100934)
Frits van Kuyk (078-6515146)

Jeu de Boule commissie

Al weer heel wat jaren komt een groep leden op zondag bij elkaar voor het Jeu de Boules. Vanaf 2009 is dit een constante factor binnen SC Movado gebleken. Op de deelnemerslijst staan 40 personen. Wij hebben het eens bijgehouden en het blijkt dat er gemiddeld 25 deelnemers wekelijks aanwezig zijn. Dit is best opmerkelijk, omdat er het gehele jaar door het spelletje gespeeld kan worden en er onder de deelnemers (komt door de leeftijd) aardig wat deelnemers zijn die toch voor langere tijd met vakantie kunnen gaan.

Wat is Jeu de Boules nou precies? Eigenlijk niets meer of minder dan de stalen ballen (gewicht rond 700 a 740 gram en 3 per deelnemer) zo dicht mogelijk bij een butje (klein balletje) zien te gooien. Dit doe je, op uitzonderingen na, niet alleen, maar met een medespeler en uiteraard een tegenpartij. Door het veld waarop gespeeld wordt, vergt het toch wel enige techniek, want soms komt het voor dat een bal een steentje raakt en, ondanks de zwaarte, alle kanten opschiet. Ook een stukje tactiek kan geen kwaad, want je moet wel proberen zo dicht mogelijk bij het butje te komen en daarvoor is het soms nodig de bal van de tegenstander weg te ketsen.

De leukste vorm om Jeu de Boules te spelen is echter twee tegen twee. Door oneven aantallen deelnemers wordt dit soms een onderling drietal of twee drietallen tegen elkaar. Er wordt bij ons puur recreatief gespeeld, al gaat het wel ergens om. Iedere deelnemer trekt vooraf een nummer en aan de hand daarvan worden de partijen gevormd en wordt de indeling bekend gemaakt. De partij die de toss wint, begint met het werpen van het butje en speelt vervolgens de eerste bal met als doel zo dicht mogelijk bij het butje te komen. Daarna is de tegenpartij aan de beurt, deze blijft gooien tot de bal dichter bij het butje ligt dan van de tegenpartij. Lukt dit, dan zijn de tegenstanders weer aan de beurt om te proberen dichterbij te gooien.


Als van beide partijen iedereen alle ballen heeft gegooid, dan bepaalt het aantal ballen van de partij die het dichtst bij het butje ligt het aantal punten. Dit kan er 1 zijn, maar soms zijn het meerdere ballen. De partij die het eerste de 13 punten bereikt is de winnaar van de partij en verdient daarmee 2 punten. Bij twee keer een drietal tegen elkaar is het te behalen punten hetzelfde als bij de tweetallen. Bij een drietal onderling liggen er voor de winnaar 2 punten en nummer twee 1 punt in het verschiet. De verliezers of nummer 3 bij een drietal ontvangen 0 punten. Elke wedstrijddag worden twee partijen gespeeld en daarvan worden de punten genoteerd.

Tussen de twee eetavonden die de Jeu de Boules jaarlijks organiseert, verzorgd door de eigen keukenbrigade, worden de zogenaamde competities gespeeld en de winnaars worden op die eetavonden in het zonnetje gezet. Voor die eetavonden wordt door alle deelnemers en enkele echtgenoten of partners van deelnemers maandelijks een bedrag gespaard waarvan ook enkele keren per jaar een hapje en drankje wordt genuttigd. De keukenbrigade heeft dit jaar ook een eetavond voor de leden van de G-teams verzorgd, wat door hen bijzonder op prijs werd gesteld.

Jeu de boules commissie

Functie Naam Telefoon
Voorzitter Cees de Snoo 078-6146697
Secretaris Jan Plüs 078-6144958
Penningmeester Leny Blom 078-61681893

Jeugdcommissie

In augustus van dit jaar heeft de Jeugdcommissie een aantal ouders (lees moeders) benaderd om wat taken van de commissie over te nemen. De meeste moeders hebben daarin toegestemd, wat uiteindelijk heeft geleid tot een nieuwe commissie, die bestaat uit de volgende personen: Daaf Bosua: Voorzitter en contactpersoon voor A-B-C jeugd/inschrijving nieuwe leden. Mandy de Bruin: Contactpersoon voor D-E-F-Smurfen Danielle Muller/Esther Dans/Ellen Ingenkamp: Oefenwedstrijden + jeugddag Wendy Verhaagen: Wedstrijdsecretariaat jeugd Monique van Geldorp/Danielle de Jong: Standen/uitslagen bijhouden, kampioenschappen regelen. Monique regelt tevens de indeling van de zaaltrainingen/uren. Een aantal zaken worden gezamenlijk uitgevoerd, zoals: Samenstelling teams (in overleg met trainers/coaches), trainingstijden veld, clinics. Buiten de Jeugdcommissie zijn nog enkele mensen actief: Xandra Hoffmann: Contactpersoon RTC en contactpersoon sportkleding. Bjorn vd Broek (+groep): Ledenwerving Door de invulling met nieuwe mensen hebben Esther Bosua en Daisy Gemser hun taken kunnen neerleggen. Zij worden hierbij hartelijk bedankt voor hun jarenlange inzet. Emailadres van de JC is

Kampcommissie

Elk jaar met Hemelvaart gaan we met een hele bus vol kinderen op kamp.
Veel jeugd, maar ook veel ouderen gaan gezamenlijk van woensdagavond tot zondagmiddag op kamp.

Ruim 3 dagen met gemengde groepen gaan de deelnemers speurtochten doen, vragenrondes spelen, of avond-/ nachtspellen doen, zoals het dierengeluidenspel in het bos of 'de jongens tegen de meisjes' in het kamphuis. De fameuze sagetocht niet te vergeten: lekker griezelen en schrikken met je groep of team.

Drie keer per dag wordt er eten geserveerd door onze keukenploeg, die van een pannenkoek een diner kan maken. Maar owee, er zijn ook corvee- en sanitairdiensten, want we willen natuurlijk wel schone doucheruimtes en schoon bestek. Al met al altijd een grote groep die moe, maar ook voldaan op de zondag naar huis gaat. 

Voor informatie kun je altijd de hoofdleiding aanspreken of mailen naar .

Wilco de Boeff - Bjorn vd Broek - Angelique Hoffmann - Peter Kock - Kim vd Broek - Linda Sprangers - Maikel Leeuwestein - Daaf Bosua

Kantinecommissie

De kantinecommissie bestaat uit: 
Maria Phillipo, Maaike Beuk en Els van den Assem.

Deze commissie zorgt ervoor dat de voorraden van de kantine op peil blijven. Ze ontvangen de goederen van de kantine en zorgen dat de lege emballage wordt meegegeven aan de leverancier.

Samen met enkele vrijwilligers zorgt Maria ervoor dat de kantine wekelijks wordt schoongemaakt en dat het linnengoed gewassen word.

Daaf Bosua heeft de taak op zich genomen ervoor te zorgen dat rond wedstrijden en trainingen genoeg vrijwilligers zijn om achter de bar te werken.

Wie altijd gezocht worden, zijn mensen die tijd vrij willen maken om te zorgen dat onze kantine wekelijks schoongemaakt wordt en die er voor willen zorgen dat ouders, bezoekers, spelers en andere leden een drankje kunnen bestellen aan de bar.

Zou je willen helpen, schroom dan niet om een van de leden van de kantinecommissie aan te spreken.

Maaike,

Maria,

Els,

En Daaf voor de Bardiensten

Klaverjascommissie

Elke vrijdagavond wordt er door een kleine groep mensen geklaverjast.Deze avonden worden door Wim van den Broek georganiseerd. Elke avond speel je 3 potjes met verschillende partners en verschillende tegenstanders.Dit wordt door middel van nummertjes trekken bereikt, iedere avond zijn er leuke kleine prijsjes te winnen waaronder natuurlijk ook de poedelprijs.Maar de gezelligheid staat bij iedereen voorop.Er wordt geklaverjast op zijn “Rotterdams”.Heeft u vragen of wilt u een avondje meedoen kom langs bij ons in de kantine of bel met Wim (06-13812811)

Movadokamp 2017

Afgelopen maandag heeft de kampcommissie de eerste vergadering al gehad voor het kamp van 2017. Voor je het weet is het weer zover. De inschrijfformulieren zijn in omloop. Mocht je er geen ontvangen hebben dan ligt deze klaar in de kantine of je kunt deze downloaden vanaf de website. De eerste opgave is al binnen. Niemand minder dan onze eigen Wilco bijt de spits af. In 2017 hopen we weer met een grote gezellige groep naar Helvoirt te gaan. Daar zullen we verblijven in de Runsvoort. www.runsvoort.nl Het thema van dit jaar is……… REIS OM DE WERELD Als je hierbij moet denken aan een outfit is het moeilijk om een keuze te maken. Een paar voorbeelden: Met je team als de Aboriginals uit Australië, toeristen uit de Verenigde-Staten, dictator Kim-Jung Un uit Noord-Korea, Eskimo’s van de Noordpool, Doedelzakspeler uit Schotland, Rugbyteam uit Nieuw-Zeeland, noem het maar op. Laat je fantasie de vrije loop….. Het vertrek is om woensdag 24 mei om 18:00 uur. Op zondag 28 mei zijn we om ongeveer 14:30 uur weer terug in Dordrecht. De kosten zijn net als vorig jaar €85,- per deelnemer. Dit bedrag kun je overmaken op onze speciale kamprekening NL47ABNA 0443078157, met vermelding van de naam van de deelnemer. Je kunt ook sparen, dan maak je elke maand een klein bedrag over op de rekening. Uiteraard gaan alle inzamelingsacties ook gewoon door. Zo kun je lege flessen inleveren in de hal van de kantine en heerlijke appelflappen krijgen waarvan de opbrengst naar het kamp toe gaat. ‘Op kamp allemaal plezier, maar breng ook de lege flessen hier’! ‘Van dat lege flessen gooien krijg je trek, aan appelflappen bij Movado geen gebrek’! Zet ook vast zaterdag 25 maart in de agenda voor een leuke kampactiviteit. De kampcommissie bestaat dit jaar uit: Angelique Hoffmann, Wilco de Boeff, Peter Kock, Daaf Bosua en Bjorn vd Broek. Wil je meer informatie of heb je vragen, kom naar ons toe of mail naar Wij hebben er alweer ontzettend veel zin in! Groeten, Angelique, Peter, Wilco, Daaf en Bjorn P.S. Houd ook de Facebookpagina van Sc Movado in de gaten voor het allerlaatste nieuws rond het kamp!

Onderhoudscommissie

onderhoudscommissieMovado heeft een onderhoudscommissie die een aantal keer per jaar op hun vrije zaterdag bij elkaar komen om het een en ander aan onderhoudswerkzaamheden aan ons clubgebouw uit te voeren. De “harde kern” wordt vaak aangevuld met specialisten uit hun vakgebied. De klussen lopen uiteen van het vastzetten van de deurkrukken tot het schoonvegen van het dak. We houden bij wat we wanneer gedaan hebben.

Het krijgen van materialen die wij kunnen gebruiken voor onderhoud is een vorm van sponsoring in natura. We zijn dankbaar voor alles wat we krijgen en kunnen alles eigenlijk goed gebruiken.

De eerstvolgende klusdag wordt altijd bekend gemaakt in de MeMovado in de hoop dat er meer mensen een paar uur van hun tijd wil besteden aan het onderhoud van de kantine van SC Movado.

Contactpersoon van de onderhoudscommissie is

Ad Vos (06-55593760)

Redactiecommissie

De redactiecommissie is verantwoordelijk voor het vervaardigen van het wekelijks mededelingenblad, de MeMovado. Hierin staan onder meer het wedstrijdprogramma en de uitslagen, naast mededelingen van bestuur en commissies en aankondigingen van activiteiten.

Er zijn vier redactieleden die hier per toerbeurt verantwoordelijk voor zijn. Zij versturen de MeMovado vaak op zondagavond al per e-mail naar de (rustende) leden en donateurs. Een klein gedeelte wordt nog op papier geprint, voor diegenen die niet over een computer beschikken. Bij het afdrukken en nieten worden de redactieleden op maandagavond ondersteund door een aantal extra vrijwilligers.

Iedereen mag, mits van naam voorzien en op respectvolle wijze, artikelen aanleveren voor het blad. Kopij kan per mail bij de redactie worden aangeleverd: gebeurt dit op zondagavond vóór 21.00 uur, dan gaat die tekst mee in de MeMovado van die week.

De stukjes van de MeMovado worden ook geplaatst op de website.

Voor het inleveren van kopij, of voor overige vragen, kunt u altijd een van de redactieleden aanspreken, of een mail sturen naar
 

Sandra de Boer Redactie en PR
Danielle de Jong Redactie
Piet Baijens Redactie
Peter Kock Redactie(website)
Ad Vos Websitebeheerder

Sponsorcommissie

Korfbal is een schone sport, een sport die nooit in verband wordt gebracht met geweld. Daarnaast een voorbeeld voor hoe integratie kan plaatsvinden. Sc MOVADO wil voor haar leden een ‘veilige haven’ vormen waarin door iedereen binnen de gestelde grenzen op een verantwoorde manier sport bedreven kan worden. Sportief gezien wil de vereniging een positief uithangbord voor Dordrecht (krispijn) zijn.

Om dit te kunnen organiseren zijn financiële middelen nodig.

Een ‘normale’ maatregel is het verhogen van de contributie. Een andere mogelijkheid is het aanboren van sponsoring. Hiervoor is binnen Movado de sponsor commissie. Deze commissie zorgt er voor dmv het binnen halen van reclame uitingen dat er ruimte komt om ons als vereniging naar een hoger plan te komen.

Op dit moment zijn er bij sportclub MOVADO de volgende sponsormogelijkheden:

    • Reclameborden: Rondom de twee kunstgrasvelden op ons sportcomplex bestaat de mogelijkheid om een reclamebord te plaatsen. Op deze velden spelen de teams al hun thuiswedstrijden.
    • Teamsponsoring: Wat is er mooier dan uw bedrijfsnaam en logo op de trainingspakken en/of shirts van een heel team te zien? Afhankelijk van het team dat u sponsort, gaat uw bedrijfsnaam van regio tot regio. Natuurlijk komen er ook foto's van de teams op onze website te staan.
    • Advertenties: Wilt u uw advertentie gelezen hebben door al onze lezers van de MEMOVADO. Dat kan onze redactie zal dit wekelijks meenemen als ze de memovado vervaardigen.
    • Banners: mogelijk op onze website: reclame van uw bedrijf. Te denken valt daarbij aan een mooie naamsvermelding, of een banner waarmee bezoekers van onze website direct doorklikken naar de website van uw bedrijf.
    • Schermsponsor: een reclame uiting roulerend op een scherm in de kantine

Wilt u meer informatie, stuur dan een berichtje naar
Of bel Marco de Kort. (06-26 87 24 95) of Erik Hoffmann (06-42 16 72 84) of Ad Vos (06-55593769)
Wij zullen dan z.s.m. contact met u opnemen.

De Heer Europart

Avrasya

sbb

Danny Ebbers events

Schepers

BMN Bouwmaterialen

W & M bouw en onderhoud B.V.

NRG keuringen

Ter Borg Autorijschool

De Linie ICT
Elsco
logo ramakoba
facebook pagina movado

Adresgegevens

Sportcomplex Patersweg
Ingang tussen nummers 205 en 207 
3314 HV Dordrecht

Contactgegevens

Tel: 078 - 614 60 16

Webbeheerder : Ad Vos ( )